Kolory śmieci - rodzaj ma znaczenie

Coraz częściej na terenie miast i miasteczek, można spotkać różnego rodzaju kontenery na śmieci. Różnią się one znacząco między sobą, co warto wziąć pod uwagę, zanim coś do konkretnego z nich wrzucimy. Dużym i ciekawym rozwiązaniem, jest zastosowanie różnych kolorów pojemników w zależności od tego, jakiego rodzaju nieczystości mają zawierać. Wielu osobom znacznie ułatwia to segregację. Pojemniki oraz kosze-kontenery na śmieci, przyjmują dziś między innymi kolor biały, żółty, zielony, niebieski, ale również i brązowy. Każdą z barw można odpowiednio przypisać do konkretnej grupy odpadków i nieczystości. Tym samym kolor biały odpowiada szkłu bezbarwnemu, kolor niebieski jest przeznaczony dla papieru oraz tektury, zaś kolor zielony oznacza, że pojemnik jest przeznaczony na szkło kolorowe. Tworzywa sztuczne powinno się wrzucać do pojemników w kolorze żółtym, zaś odpady pochodzące z ogrodów, należy umieszczać w brązowych pojemnikach. Oprócz kontenerów w odpowiednich kolorach możemy coraz częściej znaleźć i specjalne worki na śmieci o takim samym przeznaczeniu. Należy tylko pamiętać, by później wrzucać je również do odpowiednich pojemników. Odgrywa to ogromną rolę, jeżeli chodzi o segregację odpadów, a nawet o recykling, a my w ten sposób szanujemy środowisko i nie zaśmiecamy go. Coraz częściej pod tym względem, znacznie wyprzedzają nas dzieci, którym wartości związane z ekologią i segregacją śmieci, są wpajane w szkole lub przedszkolu. W ten sposób budujemy świadomość maluchów i nastolatków, które mogą zachęcać do proekologicznego zachowania swoich rodziców i domowników.

Duża ilość odpadów, które sami produkujemy, to często wynik wciąż rosnącego, konsumpcyjnego stylu życia. Często kupujemy więcej niż potrzebujemy. Myślimy, że skoro znajomi posiadają daną rzecz, my też powinniśmy ją mieć. Efektem tego są sytuacje, kiedy szczególnie artykuły spożywcze, ulegają psuciu a w konsekwencji są wyrzucane. Często zwraca się również uwagę na fakt, że sklepy i sieci handlowe są coraz częściej nastawione na klientów, którzy kupują dużo i takie właśnie opakowania głównie oferują. Skutkiem tego jest większa ilość śmieci, gdyż my, jako konsumenci nie jesteśmy w stanie wszystkiego spożyć, a nie zawsze pomyślimy o tym, by przed upływem terminu ważności część produktów przekazać potrzebującym.